Hansaplant E-poe müügitingimused

1. ÜLDSÄTTED
1.1.  Käesolevad Hansaplanti e-poe (edaspidi: e-pood) müügitingimused (edaspidi: tingimused) kehtivad Hansaplanti e-poest ostmisel internetiaadressilt www.hansaplant.ee. Kauba müüja on Hansaplant Hulgi (edaspidi: müüja), aadress Kangru tee 19, Vaela, 75413, Kiili vald,  Harju maakond, registrikood 10991380, tel +372 673 5565, e-posti aadress e-pood@hansaplant.ee. Tingimused kehtivad kõigi isikute (edaspidi: klient) ja müüja vahel Hansaplanti e-poe vahendusel kauba ostmisel tekkivate õigussuhete kohta.
1.2.  Müüjal on õigus ühepoolselt tingimusi muuta ja täiendada, avaldades uued tingimused interneti aadressil https://www.hansaplant.ee/muugitingimused/. Kui klient esitas tellimuse enne tingimuste muudatuste jõustumist, kohaldatakse kliendi ja müüja õigussuhtele tellimuse esitamise ajal kehtinud tingimusi.
1.3.  Kliendil on võimalik enne ostu sooritamist tingimused salvestada, printida ja vajaduse korral taasesitada ning klient nõustub e-poest ostu sooritamisel tingimustes sätestatuga.
1.4.  Tingimustele lisaks kohaldatakse e-poest ostu sooritamisele Eesti Vabariigis kehtivaid õigusakte.
1.5. Müüja andmed:
Hansaplant Hulgi OÜ
Kangru tee 19
Vaela, Kiili vald
Harjumaa 75413
Reg nr 10991380
Telefon +372 673 5565
Email: e-pood@hansaplant.ee

2. HINNAD
2.1. Hansaplanti e-poes müüdavate toodete hinnad on märgitud toodete juurde.
2.2. Kõik Hansaplant e-poes müüdavate kaupade hinnad on näidatud eurodes. Hinnad sisaldavad käibemaksu 20%.
2.3.  Juhul, kui klient ei vali tellitud kaubale ise järele tulemist Aianduskeskuse Hansaplant jaekauplusesse, lisandub müügihinnale kauba kohaletoimetamise tasu vastavalt müügitingimuste punktile 6.
2.4. Aianduskeskuse Hansaplant  e-poes müüdavate toodete hinnad ja allahindlused võivad erineda aianduskeskuses Hansaplant müügilolevate toodete hindadest.

3. TOOTED
3.1. E-poes kuvatud tooted on reeglina laos/müüja kaupluses olemas. Toodete saadavust ei tagata, kuna seoses võimalike tehniliste probleemidega programmides võib see olla eksitav.
3.2. Aianduskeskuse Hansaplant  e-poes pakutav  sortiment võib erineda aianduskeskuse Hansaplant jaekaupluses müügilolevast sortimendist.
3.3 Juhul kui ilmneb, et kliendi poolt esitatud tellimust ei ole võimalik täita, müüjal puudub kliendi poolt tellitud toode, tagastatakse kliendile toote kogu ostusumma kohe, peale toote puudumise selgumist.
3.4. Aianduskeskuse Hansaplant e-poes näidatavad fotod on illustratiivsed ning võivad vähesel määral erineda toote tegelikust väljanägemisest. E-poes kuvatud taimede fotodel olevad ümbrispotid on illustratiivse tähendusega, ega sisaldu taime müügihinnas.

4. TELLIMUSE ESITAMINE
4.1. Tellimusi saab Hansaplanti e-poes esitada kas kliendina sisse logides või anonüümse kliendina. Tellimuste ajalugu ja soovikorvi saab kasutada sisseloginud klient
4.2. Klient valib e-poest välja soovitud kaubad ja lisab ostukorvi, vajutades nupule “Lisa ostukorvi”.
4.3. Kliendil tuleb  valida tellimuse üleandmise viis ja koht.
4.4. Tellimuse vormistamiseks tuleb kliendil liikuda Ostukorvi lehele ning menüüribal klikkida ”Edasi maksama”, misjärel suunatakse klient tellimuse vormistamise lehele.
4.5. Klient kinnitab ostukorvi ja tasub kauba eest müüja poolt pakutud maksekeskkondades, klikkides “Kinnitan ja maksan”. Klient kontrollib enne arve tasumist, et arves toodud andmed vastavad kliendi tegelikule soovile. Peale antud tegevust on tellimus kinnitatud ja müüjale edastatud.
4.6. Pärast kauba eest tasumist tuleb kliendil klikkida lingile „Tagasi kaupmehe juurde“.
4.7. Peale kauba eest tasumist saadab müüja kliendile e-kirjaga kinnituse tellimuse ja makse kättesaamise kohta.
4.8.  Müüja ja Kliendi vahel jõustub müügileping alates kliendi poolt tasutud ostusumma tervikuna laekumisest müüja arvelduskontole.
4.9. Klient kohustub tellimuse vormistamisel esitama tellimuse täitmiseks vajalikud tõesed andmed.
4.10. Müüja ei vastuta kliendi ebakorrektselt esitatud andmete esitamisest tingitud tellimuse täitmise võimatuse või sellest tulenevate tagajärgede eest.
4.11. Müüjal on õigus loobuda tellimuse täitmisest kui tekib kahtlus müüjale esitatud andmete õigsuses.
4.12. Kaupade eest, mida ei õnnestu komplekteerida, maksab müüja kliendile raha tagasi hiljemalt 14 päeva jooksul.
4.13. E-poes ostetud tellimuste töötlemine toimub tööpäevadel (E-R kl 9.00-17.00). Kui tellimuse esitamise aeg jääb hilisemaks kui reede kl 12, toimub tellimuste vormistamine järgneval esmaspäeval.

5. MAKSMINE
5.1. Klient tasub tellimuse eest ettemaksuna kauba müügihinna ning kohaletoimetamise tasu täies ulatuses.
5.2. Tasumine toimub väljaspool e-poodi turvalises keskkonnas – pangalingiga tasumisel vastava panga  turvalises keskkonnas ja krediitkaardiga tasumisel Maksekeskus AS turvalises keskkonnas. Müüjal puudub ligipääs kliendi panga ja krediitkaardi andmetele.
5.3. Kauba eest saab tasuda e-poe veebikeskkonnas näidatud viisidel. Tellimuse maksumusele võib lisanduda teenustasu vastavalt kliendi ja panga- või krediitkaardi väljastaja vahel sõlmitud lepingule.
5.4. Juhul kui klient ei ole ettenähtud aja jooksul ostusummat tasunud, tühistatakse tellimus.
5.5. Tellimus vormistatakse ja tarnitakse 100%-lise ettemakse puhul.

6. KAUBA KÄTTESAAMINE
6.1    Kaupa saab tellida aianduskeskusesse Hansaplant, Omniva pakiautomaati või kliendi poolt näidatud aadressile Omniva või Hansaplanti kullerteenust kasutades.
6.2. Laos olevate kaupade tarne toimub Eesti piires kõikide tarneviiside puhul 3-5 tööpäeva jooksul.
6.3. Juhul kui kliendi poolt tellitud toodet ei ole laos ja see tuleb spetsiaalselt tarnijalt tellida ning on ilmne, et toote kohaletoimetamine määratud tarnetähtaja jooksul ei ole võimalik, ning muudel juhtudel kui toote tähtaegne kohaletoimetamine ei ole ettenägematutel asjaoludel võimalik, teatab müüja kliendile, kliendi poolt tellimuse vormistamisel teatatud kontakttelefoni või elektronposti teel 2 tööpäeva jooksul arvates Lepingu jõustumisest vastavalt Lepingu puntile 4.8. ning annab teada kliendi poolt tellitud toote kohaletoimetamise tähtaja. Juhul kui klient kaotab toote kohaletoimetamise pikema tähtaja tõttu huvi toote ostmise vastu, on kliendil õigus oma tellimus tühistada. Kliendi poolt tasutud summa koos transpordi maksumusega tagastab müüja kliendile.
6.4    Kauba kättesaamine aianduskeskuses Hansaplant
6.4.1. Kauba väljastamine toimub aianduskeskuse Hansaplant  lahtioleku aegadel.
6.4.2. Kliendile väljastatakse kaubad isikut tõendava dokumendi (ID kaart, pass, juhiluba) ja tellimuse numbri esitamisel. Isikut tõendava dokumendi puudumisel võib müüja jätta kauba väljastamata.
6.4.3. Müüja ei vastuta kliendile tekkinud kahju eest, kui müüjast mittetulenevatel põhjustel on kolmandad isikud saanud oma valdusse koopia arvest või unikaalse tellimuse numbri ja selle alusel on kaup kätte saadud.
6.4.4. Kauba tellimisel kättesaamiseks  aianduskeskuses Hansaplant  ei lisandu summale kohaletoimetamise tasu.
6.4.5. Juhul, kui klient ei tule kaubale järele 3 kalendripäeva jooksul, loeb müüja, et
klient on tellimusest loobunud ning müüja tagastab kliendile ostusumma viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.
6.5.  Kauba kättesaamine pakiautomaadist
6.5.1. Kauba kohaletoimetamisel kliendi poolt valitud Omniva pakiautomaati lisandub kauba hinnale kohaletoimetamise tasu 3.99.
6.5.2. Valides kohaletoimetamise viisina Omniva pakiautomaadi, jõuab Toode kliendi poolt valitud pakiautomaati 3-5 tööpäeva jooksul arvates tellimuse kinnituse saatmisest Kliendi e-posti aadressile.
6.5.3. Kauba kohalejõudmisest pakiautomaati teavitatakse klienti SMS-teatega, mis sisaldab pakiautomaadi ukse avamiseks unikaalset uksekoodi, pakiautomaadi asukohta, tagastuskoodi ning hoiutähtaja lõppu. Automaadid on avatud 24 tundi. Toodet hoitakse pakiautomaadis 7 kalendripäeva. Pärast nimetatud tähtaja lõppu saadetakse Toode e-poele tagasi. Juhul kui klient ei lähe tootele järgi etteantud tähtaja jooksul, on klient kohustatud hüvitama korduva saatmisega seotud kulud.
6.5.4. Juhul, kui klient ei ole hoiutähtaja möödudes pakiautomaadist kaupa vastu võtnud, loeb müüja, et klient on tellimusest loobunud ning müüja tagastab kliendile ostusumma koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.
6.5.5. Müüja ei vastuta kliendile tekkinud kahju eest, kui müüjast mittetulenevatel põhjustel on kolmandad isikud saanud oma valdusse pakiautomaadi unikaalse koodi ning selle alusel on kaup kätte saadud.
6.6. Kauba kättesaamine kulleriga
6.6.1. Valides kauba kohaletoimetamiseks Hansaplanti kulleri teenuse, lisandub kauba hinnale kohaletoimetamise tasu. Tasu suurus arvutatakse vastavalt tellitud toodete reaal- või mahukaalule.
6.6.2. Valides kohaletoimetamise viisina kulleri, jõuab toode kliendi poolt valitud aadressile 3-5 tööpäeva jooksul arvates tellimuse kinnituse saatmisest kliendi e-posti aadressile. Kui müüja on kliendi poolt ostetud tooted kullerfirmale üle andnud, võtab kuller kliendiga telefoni teel eelnevalt ühendust, et täpsustada toodete kohaletoomiseks sobiv aeg.
6.6.3.  Klient peab tagama kokkulepitud ajal ja aadressil kauba vastuvõtmise. Juhul kui klient ei ole kauba saabumise hetkel kättesaadav, teeb kuller ühe täiendava katse kaupa kätte toimetada. Kui mõlemad katsed kaupa kliendile üle anda ebaõnnestuvad, loeb müüja, et klient on tellimusest loobunud ning tagastab kliendile ostusumma koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.
6.7. Juhul kui klient on tellimuse vormistanud nädalavahetusel (reedel peale kella 12.00 kuni esmaspäeval kell 9.00-ni või riigipühal), hakkab 3-5-tööpäevane tarnetähtaeg kehtima nädalavahetusele või riigipühale järgneval esimesel tööpäeval kell 9.00.
6.8. Kauba kontroll
6.8.1.  Kauba kättesaamisel kohustub klient avama tootepakendi ettevaatlikult, pakendit ja tooteid kahjustamata. Juhul kui klient on rikkunud pakendi hooletuse tõttu ehk tootepakendit oli võimalik avada seda kahjustamata, on müüjal õigus kaupade tagastamisel nõuda tekitatud kahju hüvitamist. Juhul, kui tootepakendit ei saa rikkumata/lõhkumata avada, ei vastuta klient rikutud pakendi eest.
6.8.2. Juhul, kui klient avastab kauba kättesaamisel, et talle on saadetud vale või defektne kaup või kaup ei jõua kliendini heas seisukorras ja kinnises pakendis, tuleb sellest koheselt teavitada müüja klienditeenindust.
6.8.3.  Müüja vastutab kliendi poolt ostetud kauba eest selle transportimise jooksul. Kauba kättesaamise hetkest läheb kauba kahjustumise või kadumise risk üle kliendile.

7. KAUBA TAGASTAMINE JA LEPINGUST TAGANEMINE
7.1.  Kliendil on õigus põhjust esitamata lepingust taganeda 14 kalendripäeva jooksul alates kauba kättesaamisest (kauba Omniva pakiautomaati saabumise teate kättesaamisest, v.a toote puuduste ilmnemisel).
7.2. Kauba tagastamiseks/ümbervahetamiseks tuleb müüjale esitada vastavasisuline avaldus (avalduses märkida ostja nimi, ostukuupäev, arvelduskonto number ning tellimuse number) e-posti teel e-pood@hansaplant.ee ning tagastama seejärel Hansaplant e-poele tellitud kauba. Vatsavalt VÕS § 56 lg 25 tõendab lepingust taganemist tarbija. Klient saab tellimuse tagastada aianduskeskusesse Hansaplant. Aianduskeskuse teenindajad edastavad tagastuse  E-poodi, kus teostatakse toote ümbervahetamine või tagastus. Tagastuse kättesaamise kohta saadab E-pood kliendi e-postile kinnituse. Tagastamine aianduskeskusesse on tasuta. Tagastada ja ümber vahetada ei saa taimi, lilli, puid, põõsaid, jõulupuid ja istikuid (Vastavalt VÕS §53 lg 4 punkt 4, ei kohaldata 14 päevast taganemisõigust (sh ümbervahetamine) sellise asja üleandmisel, mis rikneb või vananeb kiiresti.).
7.3. Klient võib tagastada kauba ka Omniva pakiautomaadi kaudu, juhul kui pakk telliti Omniva pakiautomaati. Selleks tuleb kliendil lisada pakki täidetud tagastusleht ja pakkida tagastatav pakk nii, et seda ei saaks ilma pakendit rikkumata avada. Eemaldage vana aadresskaart. Paki saatmiseks tuleb sisestada pakiautomaati kliendile saadetud tagastuskood (on lisatud paki saabumise teatesse). Pakiautomaat annab kliendile vajaliku aadresskaardi ja avab ukse. Tagastus jõuab e-poodi 3 tööpäeva jooksul. Tagastus Omniva pakiautomaati maksab 3.99 (hind sisaldab käibemaksu).
7.4. Klient on kohustatud taganemisõiguse kasutamisel tagastama kauba müüjale hiljemalt 14 päeva jooksul arvates taganemisavalduse esitamisest.
7.5.  Klient võib kasutada lepingust taganemise õigust, kui kaup on kasutamata (kauba sobivust võib proovida ja tutvumise eesmärgil kasutada) ja rikkumata. Soovitame kliendil kõik kaubad, mida ta soovitab tagastada, saata tagasi või kohale toimetada ühe korraga. Tagastamisega seotud otsesed kulud kannab klient. Soovitame tagastada kaubad originaal-transpordipakendis.
7.6.  Juhul, kui klient on tehingust taganenud, tagastab müüja kliendile ostusumma viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul taganemisavalduse jõudmisest müüjale. Tagasimakse tehakse samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.
7.7.  Juhul, kui klient on tagastatavat kaupa rikkunud või kahjustanud tahtlikult või hooletuse tõttu, on müüjal õigus keelduda kauba tagasi võtmisest või nõuda tekitatud kahju hüvitamist.
7.8. Vastavalt VÕS §53 lg 4 punkt 4, ei kohaldata 14 päevast taganemisõigust (sh ümbervahetamine) sellise asja üleandmisel, mis rikneb või vananeb kiiresti. Seetõttu ei laiene tagastusõigus (sh ümbervahetamine) Hansaplant e-poest ostetud taimedele (sh ka jõulupuudele).

8. KLIENDI ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE
8.1. Müüja kasutab kliendi poolt esitatud isikuandmeid ja andmeid sooritatud ostude kohta kooskõlas isikuandmete kaitse seadusega ulatuses, mis on vajalik kliendi poolt e-poes esitatud tellimuse täitmiseks. Müüja ei edasta kliendi isikuandmeid kolmandatele isikutele, v.a posti- või kullerteenust pakkuvale ettevõtjale ulatuses, mis on vajalik kauba kliendile kättetoimetamiseks.
8.2. Isikuandmeteks on andmed, mida klient esitab tellimuse vormistamisel: ees- ja perekonnanimi, postiaadress, telefoninumber, e-posti aadress, isikukood.
8.2. Müüjal puudub internetipanga vahendusel kauba eest tasumisel juurdepääs kliendi pangaandmetele.

9. PRETENSIOONIDE ESITAMINE JA VASTUTUS
9.1. Müüja vastutab ostetud kaubal ilmneva mittevastavuse eest 2 aasta jooksul alates kauba kliendile üleandmisest. Tarbijale kauba müümise korral eeldatakse, et 6 kuu jooksul kauba kliendile üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega. Klient kohustub müüjat teavitama kauba mittevastavusest hiljemalt 2 kuu jooksul selle avastamisest ehk esitama pretensiooni.
9.2.  Kliendil on soovitatav esitada pretensioon e-posti teel aadressile e-pood@hansaplant.ee. Pretensioonis tuleb märkida kliendi nimi ja kontaktandmed, pretensiooni esitamise kuupäev, kaubal ilmnenud puudus ja esitatava nõude sisu ning lisada ostu tõendav dokument.
9.3.  Müüja ei vastuta tellimuse täitmisel kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tekkiva kahju või mis tahes muude tagajärgede eest, sealhulgas kohaletoimetamise viivituse eest, kui see on tingitud asjaoludest, mida müüjal ei olnud võimalik mõjutada.
9.4.  Müüja ei vastuta tellitud kauba mittesihipärasest kasutamisest tekkinud kahjude eest.
9.5.  Müüja ja kliendi vahel tekkivad vaidlused lahendavad pooled läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel on kliendil õigus pöörduda Tarbijakaitseametisse (Rahukohtu 2 Tallinn 10130, http://www.tarbijakaitseamet.ee) ja tarbijavaidluste komisjoni (Rahukohtu 2 Tallinn 10130, http://www.komisjon.ee) vaidluse kohtuväliseks lahendamiseks või Harju Maakohtusse. Lisaks on kõikidele klientidele avatud e-kauplejatega tekkinud kaebuste lahendamiseks Euroopa Liidu elektrooniline keskkond ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine vaidluste lahendamine) aadressil http://ec.europa.eu/odr.