Kasvata ise seemnest võrsed

Värsked omakasvatatud mikrolehed ja võrsed on maitsvad ja vitamiinirikkad!

Mikrolehed (Micro Leaf) - on väiksed, värsked ja vitamiinirikad võrsed või lehed mida saab aastaringselt aknalaual kasvatada. Seda isegi talvel. Värsked võrsed on suurepärane lisand salatitele, võileibadele, vokiroogadele ning kala ja liha kõrvale. Neid saab kasutada ka toitude kaunistuseks.

Külvamine ja kasvatamine

• Mikrolehtede seemned külvatakse külvimullaga täidetud külvikarpidesse või madalatesse plastikkarpidesse.

• Külv asetatakse sooja ja valgusküllasesse kohta.

• Kasta pihustiga piserdades- toasooja veega. Jälgi, et külvid kuivale jääks. Muld peab olema kogu aeg ühtlaselt niiske.

Võrsed tärkavad olenevalt sordist veidi erinevalt. Kõige kiiremini tärkab kress-salat. Isegi 5-7 päevased võrseid saab juba süüa.

Enamasti tärkavad võrsed umbes 2–4 nädalat ja söögivalmis on nad 5–10cm pikkustena. Näpista kauneid ja põneva maitsega võrseid ja lehti otse toidukorra peale - täpselt nagu tipprestoranis. Praad näeb hetkega isuäratavam välja.

Soovitame külvata:

Kress-salat - Laialt kasutatav nii lehtede kui võrsete söömiseks. Kress salat sisaldab sinepiõli, mis annab talle meeldivalt vürtsika kõrvalmaitse. Kasutatakse salatites, lõhe ja teiste kalatoitude juures ning suuremal hulgal kartulisalati juures koos sidruniga. Sisaldab hulgaliselt vitamiine A, B, C, ja mineraale.

Munguba - Aegade algusest enim kasutatav võrsekultuur Hiina ja Aasia köögis. Sisaldades rikkalikult vitamiine ja omades värsket krõmpsu maitset on munguba parim valik panni-ahju roogadele. Sobiv salatitesse ja serveerimiseelse lisandina suppidesse. Pähklise maitsega.

Herne võrseid - sisaldavad rohkesti valku, mineraalainetest magneesiumi, fosforit, kaaliumi, joodi ja A vitamiini. Hernevõrsete maitse on sarnane värskelt korjatud hernestele. Sobiv lisand kalatoitudele, ka lihatoitudele, ahjupanni roogadele, salatitele ja suppidele.

Harilikku peeti - sisaldab rauda ja kergelt hapukasmagusa maitsega võrsed on ilusat punakat värvi.

Vürtsbasiilikut - vürtsika maitsega lehekesed

Lehtrõigast ‘Sango’ Õlirõika meeldivalt põletava maitsega lehtedes on C vitamiini rohkem kui juurikates, samuti sisaldavad need rohkesti kaltsiumi, rauda, naatriumi, fosforit, väävlit ja kaaliumi. 

Brokoli võrseid - Spargelkapsa võrsed sisaldavad sulforafaani, mis aktiviseerib immuunsüsteemi ja ‘lülitab’ sisse arterites kaitseproteiinid võitluses vähkkasvajaga. Umbes 30 grammis spargelkapsa võrsetes on 50 korda enam sulforafaani kui spargelkapsas endas. Süües korra nädalas spargelkapsa võrseid väheneb oht haigestuda vähki märgatavalt. Võrsetel on ka meeldiv, pehme maitse ning neid saab kasutada toitude dekoreerimisel. Kasutatav kastmetes ja püreesuppides lisandina. 

Lehtsalatite segu ‘Prantsuse segu’ ja erinevaid värvilisi salatid, mis on tulvil vitamiine